Zadania wychowawczo – opiekuńcze
26.06.2020
Plakat „Co robić, by dziecko mówiło pięknie.”
co robic by dziecko mówiło pieknie.
25.06.2020
Plakat logopedyczny „Zabawy buzi i języka dla każdego smyka.”
zabawy buzi i języka dla każdego smyka
24.06.2020
język angielski
Plakat „Kamienie milowe rozwoju mowy dziecka od 0 do 6 roku życia.”
kamienie milowe rozwoju mowy dziecka
23.06.2020
Gra planszowa.Pomoc w wywołaniu prawidłowej wibracji głoski „r.”
22.06.2020
Religia
gimnastyka artykulacyjna z myszkami
19.06.2020
Karty-rymowanki ćwiczenia artykulacyjne.
18.06.2020
Plakat dotyczący jąkania.
17.06.2020
Plakat „Chcę, aby moje dziecko poprawnie mówiło głoskę „r.”
16.06.2020
Przesyłam link do filmu, który prezentuje ćwiczenia, które należy wykonywać, by wywołać głoskę „r”
https://youtu.be/KRout5ZqCYYn
15.06.2020
Religia
ćwiczenia artykulacyjne-smerfy
12.06.2020
Ćwiczenia czubka języka.
Karty do gry w memory. Należy przygotować pary takich samych kart przedstawiających ufoludki. Zakrywamy wszystkie karty, jedna osoba odwraca wybraną kartę, powtarza tekst ufoludka, następnie odkrywa druga kartę i powtarza zapisane sylaby. Gdy karty są inne zakrywamy je i druga osoba odkrywa kartoniki, postępuje analogicznie. Gdy karty są takie same gracz zabiera parę i odkłada.
karty-do-gry-R-cw-przygotowawcze-UFO
10.06.2020
Utrwalenie głoski „rz” w wyrazach, ćwiczenie spostrzegawczości.
„Czego brakuje” dziecko porównuje dwa rzędy obrazków, nazywa je, po czym określa, który obrazek nie występuje dwa razy.
09.06.2020
Materiały do pracy zdalnej z języka angielskiego :
Utrwalenie głoski „r” w mowie narracyjnej.
„Bajka logopedyczna o tym, jak Bronka i Krysia uratowały Królestwo Kolorowe.”
Dorosły czyta dziecku tekst bajki, następnie dziecko opowiada zdarzenia, które zapamiętało.
08.06.2020
Religia
Gra planszowa „Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.”
gra planszowa ćwiczenia artykulacyjne
05.06.2020
Gra -utrwalenie głoski „r”
angry birds utrwalenie głoski r
04.06.2020
Gra logopedyczna utrwalenie głoski „rz” w wyrazach i związkach wyrazowych.
03.06.2020
plakat
Jak zmotywować dziecko do ćwiczeń logopedycznych.
02.06.2020
gra logopedyczna, przygotowująca czubek języka do wibracji.
01.06.2020
Ćwiczenia przygotowujące do wywołania głoski
„r”
Film YouTube
https://youtu.be/Ds-Mz1gMfu4
Religia
29.05.2020
Bajeczki logopedyczne o Misiu.
28.05.2020
Logopedia w kuchni. Praktyczne pomysły jak zorganizować w domu atrakcyjne dla dzieci ćwiczenia oddechowe i słuchowe.
27.05.2020
Ćwiczenia słuchowe, rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez instrumenty.
Zgadnij, co to za dźwięk.
Jazzowianki.
https://youtu.be/QazLc_9fNIQ
język angielski
Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe z wykorzystaniem obrazków.
25.05.2020
Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, utrwalenie głosek sz, rz, cz, dż.
Film YouTube
https://youtu.be/bCJgqnAWyxI
22.05.2020
Religia
21.05.2020
Utrwalenie głoski „ż”, ćwiczenie analizy głoskowej.
Kolorowanie obrazków w których nazwach zawarta jest głoska „ż”
20.05.2020
utrwalenie głoski sz w wyrazach
19.05.2020
Jak wywołać głoskę r ćwiczenia
język angielski
15.05.2020
14.05.2020
Zadanie logiczne dla dzieci ćwiczących prawidłową wymowę głoski sz w zdaniach. Polega na odnalezieniu i dopasowaniu obrazków łączących w sobie elementy zawarte w pionowych i poziomych liniach tabeli. Dodatkowo, zadaniem dziecka, jest wypowiedzenie za każdym razem zdania opisującego wybraną ilustrację.
W zadaniu zostały użyte następujące obrazki: szyszka, kasztan, gruszki, szop, mysz, jeż w wygłosie głoska ż ulega ubezdźwięcznieniu . Wszystkie nazwy zawierają głoskę sz oraz nie zawierają głosek opozycyjnych.
Obrazki z dolnej tabeli należy wyciąć i dopasować do górnej tabeli. Za każdym razem, gdy dziecko kładzie obrazek we właściwym miejscu, musi wypowiedzieć zdanie opisujące go, np.: Mysz ma szyszkę.
Dla utrudnienia jeden z przedmiotów jest w liczbie mnogiej, więc zadanie to również ćwiczenie gramatyczne.
Pozdrawiam
wskazówki do ćwiczeń logopedycznych
tablica_motywacyjna_chlop_wklek
łączenie-cech-głoska-sz-domologo.pl_
13.05.2020
12.05.2020
Cele ćwiczenia:
Wydłużenie fazy wydechowej, różnicowanie fazy wdechowej i wydechowej.
Wzmocnienie mięśnia okrężnego ust.
Dmuchana rękawiczka.
Potrzebne są: cienkie gumowe rękawiczki, plastikowy kubeczek i słomka.
Na rękawiczce dziecko może narysować markerem uśmiechniętą buzię, ulubione zwierzę czy postać z bajki.
Instrukcja jak wykonać pomoc do ćwiczeń i jak ćwiczyć znajduje się na stronie.
https://www.youtube.com/watch?v=IIEAtptbMVU.
11.05.2020
Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne.
Bajeczka logopedyczna „Przygody Języczka Wędrowniczka.”
Religia
08.05.2020
język angielski
1) https://youtu.be/GR2o6k8aPlI Baby shark2) https://youtu.be/666UZRBO5q8 My teddy bear
Ustawienie artykulatorów do poprawnej realizacji głosek szeregu syczącego.
Logopedyczna zakładka-instrukcja wymowy głosek syczących.
Logopedyczna-zakładka-instrukcja-wymowy-syczące
06.05.2020
Utrwalenie głoski „r” w wyrazach.
Gra kółko i krzyżyk.
05.05.2020
Religia
04.05.2020
Link do gier interaktywnych
https://wordwall.net/pl-pl/community/logopedia
Na podanej stronie można znaleźć gry logopedyczne, utrwalające różne głoski. Gry z ćwiczeniami artykulacyjnymi i oddechowymi.
30.04.2020
Utrwalenie głoski „r” w wyrazach
Gra planszowa-utrwalenie głoski „r”
29.04.2020
28.04.2020
Ustawienie artykulatorów do poprawnej realizacji głoski „sz”
Realizacja głoski „sz”-rysunek
27.04.2020
Religia
Język angielski
Ćwiczenia artykulacyjne
Zabawy artykulacyjne przygotowujące do wywołania głoski r
24.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne.
Słodka gimnastyka buzi i języka
23.04.2020
Sposób artykulacji głoski rz
Jak powstaje głoska rz-rysunek
22.04.2020
Ćwiczenia analizy słuchowej, utrwalenie głoski „r”
Kolorowanka z głoską „r” karta pracy. Zadaniem dziecka jest znalezienie i pokolorowanie wszystkich obrazków, w których nazwach zawarta jest głoska „r”.
21.04.2020
20.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne
Gra doskonalenie drobnych ruchów języka w celu wywołania głoski „r”
Wiosenna gimnastyka buzi i języka
religia
17.04.2020
Religia
16.04.2020
Ćwiczenia słuchowe, analiza i synteza sylabowa słów
https://youtu.be/wacu2V99LS4
A teraz coś z języka angielskiego
15.04.2020
14.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne
Literkowa gimnastyka buzi i języka 2 części.
gimnastyka buzi i języka litery cz 1
gimnastyka buzi i języka litery
Ćwiczenia oddechowe. Utrwalenie głoski „sz.”
10.04.2020
09.04.2020
0804.2020
07.04.2020
06.04.2020
ćwiczenia oddechowe
https://youtu.be/Fv1oCvW31hk
03.04.2020
Materiały z religii
Materiały z języka angielskiego
02.04.2020
Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
„Żabi Piotruś-karty”
01.04.2020
31.03.2020
30.03.2020r
Propozycja zajęć z religii
Wiosenna gimnastyka buzi i języka
A TERAZ COŚ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
25.03.2020r. – 27.03.2020r.
Zadania dodatkowe
Dzień dobry Rodzice i Mądre Sowy
Posłuchajcie piosenki o marcu. Spróbujcie zilustrować ją ruchem, a refren rytmicznie wyklaskać. Umiecie bardzo ładnie słuchać i wyklaskiwać rytm, dlatego powinno Wam pójść to świetnie. Możecie poprosić o domowe instrumenty perkusyjne ( pokrywka, garnek, drewniana łyżka). Pobawcie się do piosenki „Kółka dwa”. Zaproście wszystkich domowników ( będzie większe koło). Życzę miłych tańców. Później wytężcie wzrok i znajdźcie szczegóły różniące te dwa obrazki. Miłego dnia. Życzę Wam wszystkim zdrowia.
Pamiętajcie o częstym myciu rąk.
__________________________________________________________________________________________
Kochane 5 i 6 -latki!
W dniu dzisiejszym (24.03.20) wykonajcie działania na odejmowanie w zakresie 10. Powodzenia!
7-3= 2-1=
3-2= 9-7=
7-5= 6-3=
9-4= 5-5=
8-2= 5-1=
9-5=
6-4=
Dzisiaj troszkę powtórki w zakresie dodawania do 10! Poznałyście już znak +,-,=, więc wystarczy tylko sobie przypomnieć i wykonać poniższe działania.
Do wykonania działań możecie wykorzystać patyczki, bądź inne przedmioty. DO DZIEŁA!
1+7 = 1+3= 8+1=
4+2= 1+2= 4+3=
3+6= 1+6= 2+7=
7+2= 4+1= 5+4=
6+4= 4+6= 6+1=
3+1= 4+5= 5+3=
Siostra zakonna przesyła Wam WIADOMOŚĆ!
A teraz coś z języka angielskiego!
One Litle Finger-Super Simple Songs
Finger Family-Super Simple Songs
mam nadzieję, że przeczytałyście kilka razy tekst, który wysłałam. Kolejnym zadaniem jest wykonanie wspólnie z rodzicami jednego eksperymentu spośród tych, które zaproponowałam. Drodzy Rodzice prześlijcie mi zdjęcia bądź krótki filmik z wykonanego zadania. Pozdrawiam Was bardzo bardzo serdecznie.
Kochani Rodzice przesyłam temat, który omawiałabym dzisiaj z dziećmi. Proszę przeczytajcie z dziećmi ten tekst. Przed nami diagnoza. Trenujcie czytanie. Liczcie słowa w krótkich zdaniach, głoskujcie, dzielcie słowa na sylaby, utrwalajcie litery i cyfry. Pozdrawiam i życzę zdrowia. Ewelina Piwońska
Ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem produktów spożywczych
Ćwiczenia oddechowe
ćwiczenia logopedyczne
https://youtu.be/z9DFka-vvpA– Bajka dla dzieci, które nie mówią głoski „sz”
https://youtu.be/EDraMiZB8GI ćwiczenia głoska „r”
Terapia logopedyczna to proces na końcu którego znajduje się etap utrwalenia poprawnej realizacji głoski.
Na stronie www.domologo.pl z lewej strony ekranu w poszczególnych kategoriach znajdują się ciekawe propozycje np.gier planszowych, które można wydrukować i wykorzystać, by utrwalić głoski.
Zachęcam do skorzystania z komputerowych gier logopedycznych, które znajdują się na stronie www.mimowa.pl . Korzystanie z nich jest bezpłatne. Z pewnością taka forma ćwiczeń będzie dla dziecka atrakcyjna.
Ćwiczenia artykulacyjne, utrwalenie samogłosek
Film youtube
Kolejny film
Bajeczka logopedyczna głoska „r”
Ćwiczenia
artykulacyjne (bajeczka logopedyczna) głoska „r”
https://youtu.be/T3-LAPNQ_2Q
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY
Dzieci:
•uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
•dzielą słowa sylaby i głoski,
•liczą w zakresie dziewięciu,
•wymieniają bohaterów znanych baśni i bajek,
•znają etapy powstawania książki,
•wskazują prawą i lewą stronę ciała,
•mierzą objętość wody w butelkach tą samą miarą,
•stosują słowa: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość,
•przestrzegają zawartych umów,
•interesują się książkami,
•recytują proste wiersze,
•znają pory roku, dni tygodnia, nazwy miesięcy,
•nazywają kolejne planety układu słonecznego, określają ich wygląd , wielkość.
•dbają o zdrowie, dostosowując ubiór do pogody i pory roku.
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze na styczeń
-
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
-
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
-
Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
-
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
-
Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
-
Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
-
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
-
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
-
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
-
Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
-
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
-
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
-
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej– kolejność czynności.
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: zegar, woda, dom, sanki.
-
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
-
Nauka piosenek i pląsów.
-
Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.
Zadania wychowawczo dydaktyczne na miesiąc grudzień
-
Poznanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości.
-
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą. Poznanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu.
-
Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Czynny udział dzieci w warsztatach cukierniczych.
-
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
-
Nauka piosenek , kolęd, pastorałek.
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
-
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania, kodowania oraz przeliczania
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Układanie krótkich zdań na podany temat.
-
Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
-
Wdrażanie dzieci do samodzielnego radzenia sobie w sytuacjach zabawowych
i przewidywania skutków swoich zachowań.
ZADANIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE NA WRZESIEŃ
-
Podawanie informacji o sobie: podawanie imienia i nazwiska.
-
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: zdejmowanie/zakładanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni, korzystanie z toalety
-
Poznanie pomieszczeń przedszkola
-
Umuzykalnienie dzieci
-
Utrwalanie form grzecznościowych
-
Dbanie o ład i porządek w sali
-
Poznawanie znaczenia pasów i sygnalizacji świetlnej