Zadania wychowawczo – opiekuńcze
Kochane Maluszki!
26.06.2020
załącznik nr3 zabawa pantomimiczna
25,06,2020
24.06.2020
język angielski
23.06.2020
22.06.2020
Religia
19.06.2020
18.06.2020
17.06.2020
16.06.2020
15.06.2020
Religia
12.06.2020
10.06.2020
09.06.2020
08.06.2020
Religia
05.06.2020
04.06.2020
załącznik niegrzeczny chłopiec
03.06.2020
02.06.2020
01.06.2020
Religia
29.05.2020
28.05.2020
27.05.2020
język angielski
1) https://www.youtube.com/watch?v=efMHLkyb7ho One Potato, Two Potatoes2) https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo Five Little Ducks |
26.05.2020
25.05.2020
22.05.2020
Religia
21.05.2020
20.05.2020
19.05.2020
język angielski
1) https://youtu.be/XqZsoesa55w Baby shark dance2) https://youtu.be/dDHJW4r3elE Wash your hands song
15.05.2020
14.05.2020
13.05.2020
12.05.2020
11.05.2020
Religia
08.05.2020
język angielski
1) https://youtu.be/XqZsoesa55w Baby shark dance2) https://youtu.be/dDHJW4r3elE Wash your hands song
07.05.2020
06.05.2020
05,05,2020
Religia
04.05.2020
30.04.2020
29.04.2020
28.04.2020
27.04.2020
Język angielski
Religia
24.04.2020
23.04.2020
22.04.2020
21.04.2020
20.04.2020
propozycje-zabaw-dzieci-młodsze
17.04.2020
Religia
16.04.2020
Coś z języka angielskiego
15.04.2020
14.04.2020
10.04.2020
Zajęcia muzyczne w przedszkolu
09.04.2020
08.04.2020
07.04.2020
Zadanie dla Maluszków wtorek 07.04
06.04.2020
03.04.2020
Materiały z religii
Materiały z języka angielskiego
Zadania dla Maluszków piątek 03. IV
02.04.2020
załącznik nr 1 – porównywanie wielkości
01.04.2020
31.03.2020
Marcowa pogoda- zadania dla Maluszków na 31.03
W-MARCU-JAK-W-GARNCU-prezentacja-multimedialna
30.03.2020
Propozycja zajęć z religii
Witam w kolejnym tygodniu naszych wspólnych zabaw i zajęć. Dziś proponuję przypomnienie piosenki o naszym wspaniałym gościu zza morza – boćku oraz zabawę dydaktyczną „Pokaż obrazek, o którym mówiłam”.
Utrwalenie piosenki „Bociek”./ tekst znajdziecie w zakładce Piosenki i wiersze/
Zabawa dydaktyczna według Z. Bogdanowicz „Pokaż obrazek, o którym mówiłam” – wdrażanie do uważnego słuchania opisu słownego i wiązania go z treścią obrazka. (Proszę rodziców o wycięcie poszczególnych zwierzątek z kart pracy – załącznik nr 2.) Rozkładamy zwierzątka na stoliku i opisujemy go słowami nie podając jego nazwy – zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniego kartonika. Załącznik nr 1 – również rozcinamy kartoniki kolorowe i czarne. Zadaniem dzieci jest dopasowanie cieni (czarne obrazki) do odpowiednich sylwet (obrazki kolorowe).
Życzę miłej zabawy.
Pozdrawiam serdecznie moich Kochanych Krasnali.
Kochane Maluszki i Wy Rodzice
https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
Piosenka ,, Ogrodniczka’’(Kwiatki, bratki)
Dziękuję w imieniu koleżanki i swoim za zdjęcia, które oglądałam na stronie naszej grupy.
Zapraszam dzisiaj do zabawy tanecznej przy piosence ,,Jestem sobie ogrodniczka’’. Dzieciaczki potrafią już świetnie poruszać się przy muzyce. Bardzo proszę o nagranie krótkiego filmiku, jak to robią przy tej lub ich ulubionej piosence. Proszę również zapoznać dzieci z pracą ogrodnika.
To wdzięczny zawód dla tych, którzy lubią pracę w ogrodzie.
Maluszki ze mną sadziły w przedszkolu fasolę i cebulę, pewnie już byłaby duża. Nic nie stoi na przeszkodzie, by to zrobić w domu i udokumentować zdjęciem.
Bardzo proszę o pomoc rodziców.
Oglądany filmik do piosenki i zamieszczone ilustracje pozwolą dzieciom poznać narzędzia pracy ogrodnika.
Gorąco pozdrawiam.
Ludwika Kruk
A teraz coś z języka angielskiego
25.03.2020r.
Ponieważ wiosna już się rozpoczęła i niebawem świat się zazieleni proponujemy zabawę w ogrodnika.
ZABAWA INSPIROWANA WIERSZEM I. SALACH „OGRODNICY”
Dzieci ilustrują za pomocą ruchu czynności, jakie wykonuje ogrodnik.
Idą, idą ogrodnicy tup, tup, tup
Niosą grabki i łopatki.
Hej! Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki,
na nasze grządeczki.
Hodujemy fasolę:
Co trzeba zrobić:
znaleźć słoik, nałożyć gazę (ja wzięłam opatrunek jałowy), obwiązać wokoło gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasolki.
Kiedy fasolka zaczyna kiełkować
Co trzeba zrobić?
Przez dwa-trzy dni trzeba pilnować, aby nasionko fasoli było lekko zanurzone w wodzie. Wodę trzeba uzupełniać, bo paruje. Po kilku dniach nasionko pęka i zaczyna rosnąć łodyga. Dopiero potem nasionko się ukorzenia.
Fasolka wyrosła – koniec eksperymentu
Dalsze obserwacje
Przez kilka dni obserwujemy jak łodyga fasoli pnie się do góry, a system korzeni się rozrasta. Eksperyment można zakończyć i fasolkę można posadzić w doniczce z ziemią.
Zachęcam do codziennej obserwacji i omawiania tego co dzieje się z ziarenkiem.
Mamy już wiosnę, za oknem świeci wiosenne słonko, a do kraju wracają ptaki, które były w ciepłych krajach. Chcę byście poznały dzisiaj bociana. Proszę, aby rodzice przeczytali Wam opowiadanie o boćku, który wraca z Afryki.
Dla chętnych dzieci jest zagadka i karta pracy do pokolorowania.
Pozdrawiam Was serdecznie i ściskam mocno.
Pani Ludwika.
Opowiadanie Cz. Janczarskiego ,,List od bociana”.
BAKTERIE i WIRUSY – Propozycje do wykorzystania w domach w dniu 23 marca.
Zachęcamy do pobrania i wydrukowania dzieciom książeczki o coronavirusie, której autorką jest psycholog dziecięcy z Kolumbii, p. Manuela Molina Cruz. Pomoże ona w uspokojeniu i opanowaniu strachu spowodowanego tą niecodzienną i trudną emocjonalnie sytuacją.
Eksperyment „Brudne i czyste ręce” Potrzebować będziemy: czyste nieużywane woreczki, krojony pakowany chleb,woda, mydło, żel antywirusowy. Do czystych, nieużywanych woreczków, należy włożyć kromki chleba wyciągnięte z foliowego woreczka. Kolejno będą to: kromka wyciągnięta bez dotykania, np. z użyciem rękawiczek, kromka dotknięta brudnymi rękami, kromka dotknięta po umyciu rąk wodą z mydłem wg zaleceń, kromka dotknięta rękami po użyciu żelu antywirusowego, kromka dotknięta rękami po użyciu sprzętu komputerowego (np. tabletu, czy laptopa). Woreczki należy szczelnie zamknąć, a następnie obserwować rozwój pleśni.
Praca plastyczna „Kolorowe zarazki”
Potrzebować będziemy: kartki z bloku technicznego, kolorowe farby, słomki do picia, pisaki. Na kartce papieru kładziemy krople rozwodnionej farby, dzieci lekko rozdmuchują je po kartce przy użyciu słomki. Po wyschnięciu farby dorysowujemy elementy – oczy, ręce, nogi…
Może dziś pobudujemy!
Siostra zakonna też do Was przesyła WIADOMOŚĆ!
Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę i piękny świat (1)
A teraz coś z języka angielskiego!
What’s Your Favorite Color ?-Super Simple Songs
b)Baby Shark Dance-Super Simple Songs
Witam Was serdecznie i przesyłam uściski i serdeczności.
Kto nie chce się nudzić to proponuję zabawę z muzyką w domu oraz wykonanie zadania: Kwiaty chronione
Gorąco pozdrawiam i proszę rodziców o pomoc swoim pociechom.
Pani Ludwika Kruk
Kwiaty chronione – zadanie dla maluszków
ZABAWY Z MUZYKĄ W DOMU
Zadania na marzec:
- Zapoznanie z pracą krawcowej, zwrócenie uwagi na przybory potrzebne jej do pracy, poznanie etapów powstawania ubrania;
- rozwijanie umiejętności w zakresie uprawy roślin – ukazanie dzieciom możliwości hodowania roślin w okresie zimy;
- rozumienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych dla wyżywienia człowieka;
- czynny udział dzieci w zaplanowanych czynnościach – sadzenie w skrzynkach nowalijek oraz innych roślin;
- rozumienie objaśnień nauczyciela stosowanych w toku nabywania różnych umiejętności;
- prowadzenie ćwiczeń słuchowych i wzrokowych podczas różnego rodzaju aktywności dziecka w ciągu dnia; ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach;
- zabawy z wizytówkami doskonalące globalne czytanie dziecka; rozpoznawanie napisów umieszczonych w różnych miejscach w sali;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny;
- wyjaśnienie przysłowia związanego z pogodą marcową „W marcu jak w garncu”.
- zapoznanie ze zmianami wiosennymi w świecie zwierząt – powroty ptaków, wylęganie się piskląt z jajek, budzenie się zwierząt z zimowego snu.
Zadania wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze na miesiąc luty:
- systematyczne dokarmianie ptaków w okresie zimy;
- rozwijanie mowy oraz wzbogacanie czynnego słownictwa dziecka poprzez swobodne wypowiedzi na temat zmian zachodzących w otoczeniu;
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się podczas spacerów i wycieczek;
- zachęcanie dzieci do samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk;
- przestrzeganie zasad kulturalnego spożywania posiłków;
- wdrażanie dzieci do nie przeszkadzania śpiącym kolegom w czasie odpoczynku;
- przestrzeganie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy;
- szanowanie i odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce;
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;
- poznanie warunków życia ludzi i zwierząt dalekiej północy;
- poznanie wyglądu i wyposażenia przedszkolnej kuchni;
- poznanie pracy pań kucharek;
- wdrażanie do spożywania zdrowych produktów;
- poznanie sylwetki wielkiego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika;
- rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych poprzez zabawy klockami;
- zapoznanie z wagą i sensem ważenia;
Zadania wychowawcze na styczeń
- poznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku: ptaki – gil, sikorka, wróbel, wrona – wygląd, sposób życia, poruszania się, odżywiania, zwyczaje, potrzeba dokarmiania w czasie zimy;
- budzenie zainteresowania życiem ptaków – kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku: brak roślinności, opady śniegu lub deszczu ze śniegiem, słuchanie ciszy, zmiana pogody, temperatury;
- obserwowanie zjawisk – topnienie śniegu, lodu i sopli lodowych, padającego śniegu – płatków śniegu; eksperymentowanie ze śniegiem;
- rozwijanie mowy oraz wzbogacanie czynnego słownictwa dziecka poprzez swobodne wypowiedzi na temat zimy i jej zjawisk;
- utrwalenie zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w czasie spacerów i wycieczek oraz bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu;
- wspólne przygotowanie uroczystości związanej z Dniem Babci i Dziadka – program artystyczny, wręczenie prezentów i zaproszenie na poczęstunek;
- uczenie dzieci czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek; nabywanie umiejętności okazywania szacunku, wdzięczności osobom starszym;
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na listopad :
-
-
poznawanie zwierząt żyjących w naturalnym środowisku – jeż; nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania;
-
rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania różnorodnych zadań, poleceń, zagadek umysłowych;
-
przygotowanie do porównywania liczebności zbiorów,; określenia – dużo, mało;
-
wdrażanie do samodzielności w różnych sytuacjach pobytu w przedszkolu (rozbieranie i ubieranie się, spożywanie posiłków, korzystanie z toalety).
-
rozumienie potrzeby właściwego ubioru i zachowania się w różnych porach roku, by uniknąć chorób;
-
poznanie charakterystycznych cech późnej jesieni – rozwijanie umiejętności określania zjawisk atmosferycznych i pogody;
-
przyzwyczajanie dzieci do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
-
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na październik
- Poznawanie zmian w otoczeniu przyrodniczym w związku z aktualną porą roku. Stworzenie możliwości do wyzwolenia wszechstronnej ekspresji.
- Nabywanie umiejętności formowania swobodnych wypowiedzi, rozwijanie słownictwa.
- Zapoznanie z popularnymi gatunkami roślin i zwierząt występujących w parku i w lesie.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw.
- Poznawanie zwierząt domowych oraz sposobów opieki nad nimi,
Zadania dydaktyczno- wychowawcze na wrzesień
- zapoznanie dzieci z rozkładem pomieszczeń – salą zabaw, łazienką, szatnią – omówienie zasad poruszania się po nich;
- przydzielenie znaczków indywidualnych i nauka ich rozpoznawania;
- opanowanie umiejętności samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk, szczotkowania zębów;
- przyzwyczajanie do umiejętnego i kulturalnego spożywania posiłków – właściwe posługiwanie się sztućcami i kubkiem;
- w czasie odpoczynku nie przeszkadzanie śpiącym kolegom – słuchanie bajek i opowiadań nauczycielki, usypianie z przytulanką;
- zapoznanie z zasadami zgodnej i bezpiecznej zabawy, szanowanie zabawek i odkładanie ich na wyznaczone miejsce;
- uczenie się używania zwrotów grzecznościowych – dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam;
- zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała;
- nawiązanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielka, nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb, myśli, odczuć;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych;
- wprowadzenie kolorów sygnalizacji świetlnej i ich znaczenia w ruchu drogowym (czerwony, zielony);